
Brand website • Reserveringssysteem
De Texelse Bierbrouwerij maakt al sinds 1999 bijzondere bieren. Zo valt hun bockbier elk jaar weer in de prijzen. In 2012 schreef de brouwerij een pitch uit voor een vernieuwende website, welke ClassDesign won. 8 jaar later staat de site nog steeds als een huis.
De brouwerij wilde een vernieuwende website waarbij de bezoeker de sfeer van Texels 'kon proeven'. Zo kwamen we tot een belevingswereld met bewegend interactief beeld en geluidseffecten. In die tijd zag je dit wel eens vaker als "Flash" website, maar niet in HTML. Omdat op iPhone en iPad "Flash" niet ondersteund werd was dit met het oog op toekomstbestendigheid geen optie. We hebben er toen voor gekozen de site volledig in HTML5 te bouwen, voor die tijd zeer vooruitstrevend. Inmiddels 8 jaar later krijgt de site gemiddeld nog 10.000 nieuwe bezoekers per maand. Het systeem draait al die jaren zeer stabiel op een custom CMS systeem, waarin wij een online reserveringssysteem hebben geïntegreerd voor de rondleidingen aan de fabriek.
In een later stadium hebben we een applicatie ontwikkeld voor het reserveringssysteem voor bezoeken aan de Brouwerij. Naast het beheer van rondleidingen en reserveringen kunnen hiermee onder andere de e-tickets worden gescand bij aanvang van de rondleiding. De drankkeuze van de gasten wordt automatisch aan de bar de doorgegeven, zodat bij afloop van de rondleiding het proef-plankje met Texelse bieren voor iedereen klaar staat.